آريا1+5

امسال ام تی وی، در خارج از مرزهای ایالات متحده یعنی در اروپا، برای اهدای جوایزش در تالار بزرگ فستهاله (فرانکفورت) مضمون سیرک را برگزید.

تیلور سوییفت (Taylor Swift) و جاستین بیبر(Justin Bieber) که در مراسم غایب بود، غنایم را بین خود تقسیم کرده و در یکی از مهم‌ترین شب‌ها در تقویم موسیقی‌ پاپ اروپایی، هر کدام سه جایزه را به خود اختصاص دادند.

تیلور سوییفت، خواننده‌ آمریکایی موسیقی‌ کانتری‌ ، برنده‌ جایزه‌ بهترین خواننده‌ زن، بهترین اجرای زنده، و خوش‌چهره‌ ترین خواننده شد.

جاستین بیبر کانادایی، برای دومین سال متوالی، برنده‌ جایزه‌ بهترین خواننده‌ مرد شد و جوایز بهترین آهنگ پاپ و بهترین ترانه در صحنه‌ بین‌المللی را نیز دریافت کرد.

تیلور سوئیفت

کارلی ری جپسن (Carly Rae Jepsen ) کانادایی نیز، با دو جایزه به خانه رفت: جایزه بهترین ترانه، برای ترانه «call me maybe» و جایزه بهترین استعدادهای تازه و درخشان.

جایزه بهترین ویدئو هم به سای Psy خواننده کره ای، برای کلیپ «gangam style» رسید. او با رقص هیجان انگیز خود یکی از محبوب‌ترین اجرا‌کنندگان برنامه زنده در این مراسم بود.

ویدئوی «gangam style» از ماه ژوییه تا به حال در سایت یوتیوب رکورد شکنی کرده و در فیس بوک نزدیک به ۵ میلیون لایک گرفته است.

توجه!
شما از وبلاگ ما می توانبد آهنگ های برنده ی مراسم را دانلود کنید.

gangam style(psy)

baby(jastin bieber)

we are never ever gettin back together(taylor swift)

call me maybe (carly rae jepsen)

Britain

4 / 9 / 1391برچسب:, :: 11:30 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام اگر برنامه دختر شایسته 2012 را ندیده اید می توانید با دیدن این عکس ها در نظرسنجی شرکت کنید.

دختر شایسته هند

من این یکی را خیلی دوست داشتم.

خلاصه:او می خواست بازیگر هالیوود شود.در بخش چهره ی محبوب مردم اول شد و در بخش دختری که از زیبایی اش در کارهای خوب استفاده می کنند نیز اول شد.او21ساله است .قد:167سانتی متر

 

دختر شایسته سودان جنوبی:

  

در این عکس از سمت راست به ترتیب

برزیل،جمائیکا،چین،ولز و سودان جنوبی

خلاصه:او23 ساله است و به 5 زبان بین المللی دنیا صحبت می کند.

این اولین بار بود که سودان جنوبی شرکت می کرد.در عکس دوم نشان می دهد که او بهترین مدل شده است.

استرالیا

اون لباس بنفشه است

 

 

دختر شایسته برزیل

من این یکی را نیز دوست داشتم.

مکزیک: 

کره:

11 / 6 / 1391برچسب:, :: 14:19 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام

امیدوارم حالتون خوب باشد.

یک خبر داغ دارم،ما توانستیم با لمونی اسنیکت ارتباط برقرار کنیم.

شما می توانید هر سوالی دارید ،در بخش نظرها بگویید یا

به ایمیل:DrGerman91@yahoo.comارسال نمایید.

ما سوالات شما را از ایشان می پرسیم و شما فقط تا ساعت17روزچهارشنبه این هفته می توانید سوالات خود را بپرسید.

با تشکر آلمان

10 / 6 / 1391برچسب:, :: 17:45 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام

یک وبلاگ جدیدبه نام

*****دنیای شگفت انگیز*****

ساخته شده است لطفا روی عکس زیر کلیک کنیدو از این سایت دیدن کنید.(ضرر نمی کنید)

با تشکر مدیریت وبلاگ

4 / 6 / 1391برچسب:, :: 17:28 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با سلام به شما اعضاي گرامي

براي تكميل عضويت خود فرم زير را پر كنيد و به ايميل:DrGerman91@yahoo.comارسال نماييد.

1-نام و نام خانوادگي:

2-رنگ مورد علاقه:

3-توانايي شما:

4-كتاب مورد علاقه:

5-آيا مايل هستيد مقامي دريافت كنيد و در وبلاگ مطلب بگذايد؟

اگر پاسخ سوال5بله است شما بايد در يك آزمون1 مرحله اي شركت كنيد.و پس از قبولي شما رمز وبلاگ را دريافت مي كنيد.

با تشكر مديريت

 

31 / 5 / 1391برچسب:, :: 11:11 :: نويسنده : سران کشور های 1+5
نخستین پارک بازی کودکان، الهام گرفته از بازی پرطرفدار “انگری بردز”(Angry Birds) در فنلاند، بازگشایی شد.

در سپتامبر سال گذشته نیز در چین، پارک مشابهی افتتاح شد که مجوز قانونی برای تاسیس آن نداشت.
شخصیت‌های “Angry Birds” در کشور فنلاند طراحی و متولد شده‌اند و مسئولین این کشور برای ترغیب طرفداران بازی، این پارک را طراحی کرده‌اند.
 
گفته شده که در این پارک عروسک‌های پرندگان این بازی در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف به نمایش درآمده است و هالیوود نیز قصد دارد در آینده‌ای یک فیلم را بر اساس این بازی پرطرفدار بسازد.

 

انگلستان

24 / 5 / 1391برچسب:, :: 20:17 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

قابل توجه دوستان واعضا براي ارتباط با ما

سوالات و درخواست هايتان را به ايميل

DrGerman91@yahoo.com

بفرستيد.

با تشكر مديريت وبلاگ

22 / 5 / 1391برچسب:, :: 19:20 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

سلام به همه ي شما عزيزان اين سوالت را پاسخ دهيد.كسي كه برنده اين مسابقات شود،  رمز هاي3بخش از مطالب را بدون عضويت مي گيرد.شمادر اين مسابقه فقط مي توانيد يك سوال غلط را پاسخ دهيد.يادتان باشد كه جواب ها آسان و غير قابل پيش بيني اند.

پاسخ را به ايميل:DrGerman91@yahoo.comبفرستيد

سوالات

1- درکدام جنگ ناپلئون مرد؟

2-اعلامیه استقلال امریکا درکجا امضاشد؟

3-چگونه می توانید یک تخم مرغ خام را به زمین بتنی بزنید بدون ان که ترک بردارد؟

4-علت اصلی طلاق چیست؟

5-علت اصلی عدم موفقیتها چیست؟

6-چه چیزهایی را هرگز نمی توان درصبحانه خورد؟

7-چه چیزی شبیه به نیمی از یک سیب است؟

8-اگر یک سنگ قرمز را در دریا بیندازید چه خواهد شد؟

9-یک ادم چگونه ممکن است هشت روز نخوابد؟

10-چگونه می توانید فیلی را با یک دست بلند کنید؟

11-اگر در یک دست خود سه سیب و چهارپرتقال و در دست دیگر سه پرتقال و چهار سیب داشته باشید کلا چه خوهید داشت؟

12-اگر هشت نفر در ده ساعت یک دیوار را بسازند چهارنفر ان را درچند ساعت خواهند ساخت؟

21 / 5 / 1391برچسب:, :: 15:21 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                                                   

فانوس دریایی اسکندریه هفتمین مورد عجایب هفتگانه جهان است که در مصر قرار داشت. برجی که بر فراز آن آتشی روشن می‌کردند تا شبها راهنمای ناخدایان برای رسیدن به بندر اسکندریه باشد. این برج در جزیره کوچک فارو بنا شده بود و دلیل کاربرد کلمه فار به معنای چراغ دریایی برای نامیدن این نوع ساختمانها که چراغ راهنمایی برای کشتی است همین مسأله است. برج دریایی اسکندریه در زمان سلطنت جانشین اسکندر یعنی بطلمیوس دوم (۳۰۷ - ۲۴۷ قبل از میلاد) به وسیله معماری به نام سوسترات ساخته شد. آنچه تاریخ در باره ارتفاع برج ذکر کرده است باور کردنی نیست. یونانی‌ها می‌گویند این برج در حدود ۲۷۲ متر ارتفاع داشته، ولی اعراب که ۱۰ قرن بعد قدم به مصر گذاردند گفته‌اند ارتفاع خرابه برج به ۱۶ متر می‌رسیده است. این برج روی پایه‌ای چهار گوش بنا شده بود که ۶۹ متر ارتفاع داشت.

وقتی اسکندر مقدونی جوان وارد مصرشد در ممفیس به عنوان فرعون مصر تاج بر سر نهاد.سپس به تاسیس شهر اسکندریه همت نهاد و می خواست آن شهر را تبدیل به یک مرکز تجاری و اقتصادی مهم کند.بعد از آن دستور داد برفراز یک صخره دریایی در جزیره ای به نام فاروس که در جلوی شهر اسکندریه بود یک برج روشنایی بسازند که بلندتر و بزرگتر از تمام برجهایی باشد که تا کنون ساخته شده.اسکندر خود موفق به دیدار فانوس دریایی نشد و 23 سال بعد ساختمان برج آغاز شد .
این فانوس یکی از بزرگترین شاهکارهای روزگار باستان می باشد. ارتفاع این بنا حداقل به اندازه یک ساختمان 40 طبقه امروزی بود و برای 16 قرن پابرجا بود. برخلا ف 6 عجایب دیگر, فانوس دریایی اسکندریه استفاده های عملی بسیاری داشت . این بنا به کشتیهای دریانوردی کمک می کرد که اسکله ها را براحتی پیدا کنند و با ایمنی کامل داخل آن شوند. چراکه تنگه های خطرناک دﻗﻳﻗﺄ در خارج از بندرها قرار داشتند. ارتش نیز از این فانوس برای پیدا کردن کشتیهای دشمنان استفاده می کرد.

فانوس اسکندریه حدود 1000 سال به عمر خویش ادامه داد و از گذار جنگها جان بدر برد تا اینکه در سال 796 میلادی در اثر زلزله ای درهم شکست، اعراب تصمیم به ساخت مجدد آن گرفتند اما به نتیجه نرسیدند. سلطان سلیمان قانونی (1566 – 1520 میلادی) بر روی زیربنای فانوس اسکندریه بنای قلعه " کیت بی " را بنیان گذارد که تا به امروز نیز به جای مانده است.

تا پیش از ساخت فانوس دریایی اسکندریه چنین برج روشنایی بوجود نیامده بود و به همین دلیل نامی برای اینچنین ساختمانی وجود نداشت، مردم به خاطر مکان این بنا به آن " فاروس " می گفتند که بعدها همین واژه در زبانهای با ریشه لاتین متداول گشت.

این برج تا قرن ۱۲ راهنمای کشتی‌ها بود ولی در سال ۱۳۷۵ میلادی بر اثر زلزله شدیدی که در اطراف اسکندریه روی داد از بین رفت و از خرابه‌های آن نیز چیزی باقی نمانده است.گفته می شود بر روی برج یک آینه غول پیکر نصب بوده است.

انگلستان

19 / 5 / 1391برچسب:, :: 22:30 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

              

نام: آرامگاه هیلکارناسوس

سال ساخت: 351 قبل از میلاد

سازنده: آریایی ها، سلوکیان، یونان باستان

تاریخ ویرانی: 1494 میلادی

علت ویران شدن: سیل

موقعیت کنونی: پودروم، ترکیه

اين مقبره واقع در بودروم ترکيه که در زمانهاي قديم هاليکارناسوس نام داشت واقع بوده است. زماني که پارسيان حکومت خود را تا بين النحرين، هند شمالي، سوريه، مصر و آسياي صغير گسترش داده بودند، با توجه به وسعت مملکت، يک شاه بدون کمک حکام محلي قادر به سر و سامان دادن حکومت خود نبود.

سرزمين کاريا واقع در غرب آسياي صغير(ترکيه) به قدري از پايتخت دور بود که به نوعي مستقل و خودگردان به شمار مي آمد. در طي سالهاي 377 تا 353 قبل از ميلاد، شاه ماسولوس بر اين منطقه حکومت ميکرد و پايتخت خود را به هاليکارناسوس منتقل کرد. در زندگي اين شاه هيچ نکته مهمي به غير از بنا کردن مقبره خودش وجود ندارد. ايده اين پروژه توسط همسر و خواهر شاه، آرتميسيا به وجود آمد.اين بنا در حدود سال 350 قبل از ميلاد، سه سال پس از مرگ شاه و يک سال پس از مرگ آرتميسيا، تکميل شد.
به مدت 16 قرن، مقبره در شرايط خوبي برجا ماند تا يک زلزله موجب آسيب ديدن سقف و ستونهاي آن شد.
تعدادي از مجسمه هاي موجود در مقبره اکنون در لندن نگهداري ميشوند.

تحقيقات باستان شناسي و شرح مفصل مورخين باستاني تصوير روشني از اين مقبره به دست داده است. بنا داراي زيربناي چهارگوشي به ابعاد 30 در 40 متر بوده و جايگاه مخصوص سلطنتي پلکان دار که زواياي آن با مجسمه هايي تزئين شده بر روي آن قرار گرفته بوده است.اتاق آرامگاه و تابوت مرمرين با طلا تزئين شده و با ستونهاي ايونيک محاصره شده بوده است. سقف هرمي شکل مزين به مجسمه هاي متعدد بر روي رديف ستونها قرار داشته است. نوک اين آرامگاه با مجسمه يک ارابه که توسط چهار اسب کشيده ميشده، آراسته شده بوه است.
ارتفاع کلي اين مقبره حدود 45 متر محاسبه شده که از اين مقدار، 20 متر مربوط به جايگاه مخصوص، 12 متر براي ستونها، 7 متر سقف هرمي و 6 متر مربوط به مجسمه ارابه بوده است. زيبايي اين مقبره نه تنها به خاطر خود بنا که به دليل وجود مجسمه هايي است که طبقات مختلف آنرا آراسته اند. در ميان اين مجسمه ها دهها مجسمه در اندازه طبيعي و همچنين بسيار کوچکتر و بزرگتر، از انسان، شير، اسب و حيوانات ديگر به چشم ميخورد. چهار هنرمند برجسته دوران، برياکسيس ، لئوکارس ، اسکوپاس و تيموتئوس ، چهار طرف اين بنا را تزئين کرده اند. مقبره هاليکارناسوس به دليل اينکه به خدايان يونان قديم تقديم نشده، جايگاه بسيار ويژه اي در تاريخ دارد.

Britain

18 / 5 / 1391برچسب:, :: 17:36 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                       

نام: مجسمه زئوس

سال ساخت: ۴۶۶-۴۵۶ قبل از میلاد (معبد) ۴۳۵ قبل از میلاد (مجسمه)

سازنده: یونان باستان

تاریخ ویران شدن: قرن ۵ و ۶ بعد از میلاد

علت ویران شدن: آتش

موقعیت کنونی: المپیا، یونان

 

در یکصد و پنجاه کیلومتری غرب آتن در یونان، شهری تاریخی بنام المپیا قرار دارد، شهری که جایگاه اولیه بازیهای المپیک بوده و اصلا" نام این بازیها از آن گرفته شده است در ارزش و مقام بازیهای المپیک در ایام باستان همین بس که در مدت بازیها جنگها متوقف می شد و ورزشکاران از آسیا صغیر، سوریه، مصر و ... برای مسابقه و پرستش زئوس به شهر المپیا می آمدند.
این بنا در سال ۴۵۰ قبل از میلاد در المپیا یونان به دست مجسمه‌سازی به نام فیدیاس ساخته شد. همچنانکه از نام آن پیداست این تندیس تصویرگر اندام زئوس بوده‌است.
فیدیاس تجربه ساخت مجسمه های بزرگ از طلا و عاج را داشت. کارگاه مجسمه سازی او هنوز در المپیا موجود است، او در آنجا قطعات مجسمه زئوس را ساخت و پس از پایان ساخت قطعات در معبد آنها را روی هم سوار کرد.
در قرن اول میلاد یکی از امپراتورهای روم بنام گالیگولا قصد آنرا داشت که این مجسمه زیبا را به رم ببرد. اما در میان راه چهارچوب هایی که برای حمل مجسمه ساخته بودند شکست و خساراتی هم به مجسمه وارد شد بعدها این معبد و مجسمه زئوس در قرن دوم میلادی توسط یونانیان مرمت و باز سازی شد.
در سال 391 پس از میلاد، امپراتور یونان تئودسیوس اول بازی های المپیک را ممنوع کرد و درب های معبد زئوس را به روی همه بست. او بازی های المپیک را تمریناتی برای کفر و شرک می دانست. پس از آن باران، زلزله و ... آسیبهای جدی به معبد زئوس وارد کرد تا اینکه قبل از قرن پنجم میلادی یکی از ثروتمندان یونان مجسمه زئوس را از معبد به شهری بنام کنستانتینوپل - که امروز جزو خاک ترکیه و حوالی استانبول است - برد.
مجسمه زئوس در این شهر تا سال 462 سالم نگهداری شد تا اینکه در این سال در یک آتش سوزی بسیار بزرگ تخریب شد.

در نوشته های به جا مانده از یونان باستان آمده است که: "با وجود آنکه معبد زئوس بسیار بزرگ است و با اینکه مجسمه، زئوس را در حالت نشسته نمایش می دهد اما سر مجسمه تقریبآ به سقف چسبیده است. ما نگران هستیم اگر چنانچه روزی زئوس بخواهد بایستد، سقف درهم خواهد شکست!"
ارتفاع مجسمه زئوس حدود 13 متر بود و سطح مجسه به ابعاد 6.5 در 1 متر جای داده می شد.

یونانیان باستان مجسمه زئوس را در مراسم مختلف با زیورآلات خاصی آرایش می کردند.

در ارتباط با عظمت و زیبایی این مجسه جهانگرد معروف یونانی پاسانیاس می نویسد :
"روی سر این مجسمه تاجی از برگ زیتون قرار داشت و در دست راست او نشان پیروزی ... در دست چپ او عصای سلطنتی که مینا کاری شده بود و روی عصا یک عقاب از طلا نشسته بود. کفشهایش طلا بود و لباسهایش از پوست حیوانات و گل یاس و ... تخت پادشاهی او از طلا، چوب آبنوس و عاج فیل ساخته شده بود.

انگلستان

17 / 5 / 1391برچسب:, :: 15:53 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

       

نام: معبد آرتمیس

سال ساخت: 550 سال قبل از میلاد

سازنده: لیدیه، هخامنشیان، یونان باستان

تاریخ ویرانی: ۳۵۶ قبل از میلاد (به وسیله هرستراتوس)
۲۶۲ پس از میلاد (به وسیله گوت‌ها)

علت ویران شدن: غارت

موقعیت کنونی: نزدیک سلکوک، ازمیر، ترکیه

معبد آرتمیس در شهر افه سوس ترکیه قرار دارد در حدود 50 کیلومتری شهر ازمیر ترکیه قرار داشته است. این معبد به عنوان زیباترین بنای روی زمین شناخته شده است و به همین دلیل در میان عجایب هفت گانه جا دارد.
هرچند که زیربنای باقی مانده از این معبد تاریخ ساخت آنرا قرن هفتم قبل از میلاد مشخص میکند، اما راه یافتن معبد آرتمیس در فهرست عجایب هفت گانه به حدود 550 قبل از میلاد مربوط میشود. این بنا که به آن معبد بزرگ مرمرین گفته میشود، توسط کروسوس شاه لیدی به کرسیفون معمار یونانی سفارش داده شد. معبد با مجسمه های برنزی که توسط ماهرترین مجسمه سازان آن زمان ساخته شده بودند تزئین شده بود.معبد آرتمیس هم به عنوان یک محل داد و ستد کالا و هم به عنوان آموزشگاه مذهبی مورد استفاده قرار میگرفت. در طی سالها، بازرگانان، جهانگردان، صنعتگران و پادشاهان از این محل مقدس دیدن میکردند و احترام خود را با آوردن هدایای مختلف ابراز می نمودند. تحقیقات اخیر باستان شناسی به یافتن تعدادی از این هدایا که شامل مجسمه های طلا و عاج آرتمیس، گوشواره ها، دستبندها و گردنبندهایی زیبا اثر صنعتگران پارس و هند هستند منجر شده است.
در شب 21 جولای سال 356 قبل از میلاد، مردی به نام هروستراتوس برای جاودانه کردن نام خود در تاریخ، معبد را آتش زد و درواقع به هدف خود دست یافت. عجیب اینکه اسکندر کبیر هم در همین شب متولد شد. بنا به گفته پلوتارک تاریخ نگار، در آن شب آرتمیس چنان درگیر مراقبت از زاده شدن اسکندر بود که نتوانست از معبد خود محافظت کند.
این معبد با زیر بنای چهار گوش خود، برخلاف نمونه های دیگر از مرمر ساخته شده و یک ورودی زیبا و تزئینی به حیاط بزرگ ساختمان داشته است. پلکان مرمری طبقه همکف را به بالکن های بلند و عظیمی متصل میکردند که کف آن در حدود 80 متر در 130 متر بوده است.127 ستون در این بنا به کار رفته بوده که ارتفاع آنها 20 متر و با سرستونهای ایونیک و کناره های کنده کاری شده بوده است. ستونها در ردیفهای منظم در کل محوطه به جز منطقه مرکزی-که محل قرار گیری خانه الهه بود- قرار گرفته بودند.
این معبد تعداد فراوانی از آثار هنری را در خود جا داده بود، از جمله 4 مجسمه برنزی باستانی از قبیله آمازون که توسط بهترین هنرمندان دوران ساخته شده بودند

 

 

Britain

16 / 5 / 1391برچسب:, :: 12:12 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

نام: باغ های معلق بابل

سال ساخت: حدود ۶۰۰ قبل از میلاد

سازنده: تمدن بابل

تاریخ ویران شدن: بعد از اولین قرن قبل از میلاد مسیح

علت ویرانی: طوفان شن

موقعیت کنونی: حله، استان بابل، عراق

باغ‌های معلق بابل یا باغهای معلق سمیرامیس و دیوارهای بابل (عراق کنونی) یکی از عجایب هفتگانه می‌باشد. هردو این آثار ظاهراً به دستور بخت‌النصر دوم (نبوچادنزار دوم ) در حدود سال 60 قبل از میلاد ساخته شده است.
این باغ ها برای خوشحال کردن همسر بخت‌النصر که بیمار بوده است ساخته شده اند. آمیتیس دختر شاه ماد با بخت‌النصر ازدواج کرد تا میان دو قوم صلح پایدار برقرار گردد. سرزمین ماد که آمیتیس از آن می آمد سرزمینی سرسبز و کوهستانی و پوشیده از گیاهان و درختان مختلف بود ولی سرزمین بابل در منطقه ای مسطح و فلاتی خشک قرار گرفته بود. یکی از دلایل بیماری آمیتیس هم دوری او از سرزمین خوش آب و هوای خود بود بنابراین بخت‌النصر تصمیم گرفت باغهای معلق بابل را در ارتفاع برای همسر خود بسازد. کلمه معلق که برای این باغها استفاده می شود در حقیقت به این معنی نیست که باغها بوسیله طناب یا ریسمان به یکدیگر متصل بوده اند بلکه احتمالاً ترجمه اشتباه کلمه ای یونانی به معنای تراس یا بالکن بوده است. استرابو در قرن اول قبل از میلاد می نویسد: تراسها در طبقاتی روی یکدیگر واقع شده بودند و هرکدام دارای ستونهای سنگی مکعب شکل توخالی بوده اند که توسط گیاهان پوشیده شده بود.

تحقیقات بیشتر در منطقه بابل منجر به یافتن پایه های این ستون ها شده است.
باغها مربع شکل بوده و دارای گنبدهای قوسی شکلی بوده که بر روی کف شطرنجی مکعبی شکلی قرار داشته است. ایوانی که دور بام ایجاد شده بوده توسط پلکان با پایین مرتبط میشده است. باغهای معلق از گیاهانی که بالاتر از سطح زمین کاشته شده بودند ایجاد شده و ریشه گیاهان و درختان به جای کاشته شدن در زمین، در کف ایوانها جاسازی شده بودند. تمام این مجموعه بر روی ستونهایی قرار داشت و آب از طریق وسایل بالا برنده در کانالهای شیب دار ریخته و در کل باغ جریان میافت. آبیاری گیاهان و رطوبت موجود در فضا از همین آب بود. درواقع این بنا با چمن همیشه سبز و درختان محکمش، کاری هنری و تجملی شاهانه بود. یکی از جالبترین جنبه های بنا این بود که کار باغبانی و زراعت در بالای سر بیننده انجام میشد.
در قرن بیستم بعضی از اسرار باغهای معلق فاش شده است زیرا باستان شناسان در حفاریهای خود در محل شهر باستانی بابل در عراق امروز، زیر بنای این باغها را یافته اند و یک کشف دیگر مربوط به بنای طاق و گنبد دار اصلی است، که شامل دیوارهای ضخیم و یک چاه آبیاری در نزدیکی قصر جنوبی بوده است. گروهی از باستان شناسان منطقه قصر جنوبی را نقشه برداری کرده و ساختمان طاق دار اصلی را بازسازی کرده اند.

انگلستان

15 / 5 / 1391برچسب:, :: 18:12 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                            

پیش از این با این هرم آشنا شدیم و این مطالب فقط برای یادآوری است.

هرم بزرگ جیزه (اسامی دیگر: هرم خوفو، هرم خئوپس و هرم گیزا) در مصر از عجایب هفتگانه جهان و در واقع تنها بازمانده این هفت بنای اعجاب آور جهان باستان به شمار می‌آید.
سه هرم به شکل جالب با بنای عظیم در محلی به نام " جیزه" نزدیک قاهره قرار دارند .این اهرام درقرن۲۸ قبل از میلاد توسط سه فرعون به نام‌های کئوس و می کرینوس و کفرن ساخته شده اند ساخت این بنا 20 سال به طول انجامیده سنگهای به کار رفته در این هرم از نقاط کوهستانی بسیار دور(از شرق رود نیل) به این محل حمل کرده و در ساختن این بنا به کار برده اند.
این هرم که همراه با دو هرم کوچکتر در خارج از قاهره - در مصر- قرار دارند، به دستور خوفو یا خئوپس ، فرعون سلسله چهارم، ساخته شد.

مصریان باستان به زندگی پس از مرگ اعتقاد فراوانی داشتند و این هرم در واقع مکان مقبره و محل زندگی فرعون پس از مرگ او به شمار می آمده است. از آنجایی که گنجینه فرعون نیز همراه با او در این هرم قرار داده میشد، راه ورود به مقبره بسیار پیچیده و تودرتو است و تعداد زیادی از سازندگان و مهندسین آن نیز در راهروهای آن ناپدید شدند.

انگلستان

14 / 5 / 1391برچسب:, :: 20:13 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

با درود فراوان خدمت شما

این هفته در بخش تاریخی و گردشگری سری به عجایب هفتگانه جهان باستان می زنیم و هر روز درباره یکی از آن ها مطلبی برایتان می گذاریم.

برنامه ها به شکل زیر است:

شنبه 13 مرداد: هرم بزرگ جیزه

یک شنبه 14 مرداد: باغ های معلق بابل

دوشنبه 15 مرداد: معبد آرتمیس

سه شنبه 16 مرداد: مجسمه زئوس

چهارشنبه 17 مرداد: آرامگاه هالیکارناسوس

پنج شنبه 18 مرداد: تندیس غول‌پیکر رودس

جمعه 19 مرداد: فانوس دریایی اسکندریه

شما درباره عجایب هفتگانه جهان باستان چه می دانید؟

این هفته را با ما باشید تا درباره این بناها بدانید و پاسخ پرسش هایتان را بگیرید مثلا:

کدام یک از عجایب هفتگانه جهان باستان هنوز به جا مانده است؟

معبد آرتمیس توسط چه کسی نابود شد؟

کدام یک از عجایب هفتگانه توسط طوفان شن از بین رفت؟

این هفته را با ما باشید در

عجایب هفتگانه باستان

انگلستان

14 / 5 / 1391برچسب:, :: 19:1 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                  

ابو سمبل، معبدی است که توسط رامسس دوم میان سالهای ۱۲۷۹-۱۲۱۳ پیش از میلاد در حبشه قدیم ساخته شد. این معبد در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است.

چهار مجسمه عظیم (به ارتفاع ۲۰ متر) از او در طرفین ورودی معبد وجود دارد. این معبد رو به شرق است و Re-Horakhty یکی از خدایان خورشید درست در بالای فرورفتگی سردر ورودی قرار دارد. یکی از ویژگی‌های این معبد، چگونگی ساماندن جهت قرارگرفتن آن است که باعث شده دو بار در سال، در ۲۲ فوریه و ۲۲ اکتبر، پرتوهای خورشید دقیقا به داخلی‌ترین مکان مقدس معبد بتابد و مجسمه‌های چهار خدای نشسته در آن مکان که عبارتند از Path، Amun-Re، Ramesses II و Re-Horakhty را کاملا درخشان و روشن کند.

Britain

12 / 5 / 1391برچسب:, :: 16:1 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                    

 

ابوالهول غول افسانه‌های مصر باستان و اسطوره اُدیپ، مخلوطی از انسان و حیوان با پیکری از شیر، مزیّن به بال‌های عقاب و دارای کله‌ای شبیه سر زنان است. این موجود افسانه‌ای کسانی را که موفق به حل معمّای او نمی‌شدند می‌کشت و در نظر مصریان باستان مظهر آفتاب محسوب می‌شد، ابوالهول بزرگ که در مصر قرار دارد از صخره‌ای تراشیده شده است.

سر و قسمت جلوی مجسمه ابوالهول از تخته سنگی يکپارچه وطبيعی به طول 57 متر، عرض 6 متر و بلندای آن نيز 6/18 متر است، تراشيده شده؛ پهنای چهره حدود 4 متر و پاها و ساير قسمتهای بدن را با سـنگ چيــن و آجــر تکميل کرده اند. چهره اين تنديس، احتمالاً صورت خفرع، فرزند و جانشين خوفو و بدن آن، هيکـل شير می باشد. بسياری معتقدند که ابوالهول چيـزه، مظـهر خدای خـورشـيد (رع – هراخت) است و حتی ممکن است در زمان واحد، مظهر خدا و فرعون بوده است.

مجسمه ابوالهول، کهنترين و بزرگترين تنديس دنيای باستان است که عليرغم صدمه های فراوانی که در دوران استيلای اعراب به آن وارد شده و باعث از بين رفتن بخشی از چهره آن گرديده است، باابهت ترين مظهر سلطنتی فراعنه به حساب می آيد.
ابوالهول رو به سمت شرق دارد و در ميان پنجه های آن نيز معبد کوچکی ساخته شده است. سنگهای بکار رفته در معبد، غالباً از تراش تخته سنگ طبيعی که پيکره ابوالهول را تشکيل می دهد، بدست آمده و وزن برخی از آنها به بيش از 200 تن می رسد.

 

در دوره پادشاهی ميانه و جديد، تعداد زيادی ابوالهول در اندازه های مختلف از مصر باستان بدست آمده است. شايد بتوان ابوالهولی که سر آن شبيه رامسس دوم، فرعون سلسله نوزدهم ساخته شده است را آخرين آنها دانست که در مصر تراشيده گرديده است. بيشـتر ابــوالهـول ها را مشابه فرعون وقت می تراشيده اند.

Britain

11 / 5 / 1391برچسب:, :: 16:22 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                             

منکورع، پنجمين پادشاه سلسله چهارم و پسر خفرع بود که از حدود 2532 پيش از ميلاد به مدت بيست و نه سال بر مصر حکمرانی کرد. وی کوچکترين هرم را در فلات گيزا احداث کرد که سومين هرم از مجموعه اهرام سه گانه است. اين هرم، 5/66 متر بلندا داشته که امروزه به 62 متر تقليل يافته است. زاويه شيب هرم 51 درجه و 20 دقيقه و طول قاعده آن 5/108 متر می باشد و در بخش جنوب غربی دو هرم عظيم همجوار خود جای گرفته است. هرم مذکور نيز حدود سال 2510 پيش از ميلاد بنا گرديد.

هرم منکورع دارای سنگهای دو رنگ می باشد: نيمه بالايي آن توسط سنگ آهکی سفيدی پوشيده شده، درصورتيکه در بخش زيرين آن از سنگهای گرانيتی سرخ فام منطقه آسوان استفاده گرديده است. اين هرم بسيار شـايان توجه می باشد، چون تنها هرم سلسله چهارم پادشاهی مصر است که دارای 16 رديف سنگچين از جنس گرانيت می باشد و چنين پيش بينی شده بود تا سطح اين هرم با سنگـهای گرانيتی پوشيده شود، اما به دليل مـرگ ناگهانی منکورع اين امر هرگز تحقق نمی يابد و هرم مذکور فاقد روکش باقی می ماند.

انگلستان

10 / 5 / 1391برچسب:, :: 16:8 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                                              

هرم خِفره یا هرم خفرع یا هرم خفرن دومین هرم بزرگ مجموعه اهرام جیزه می‌باشد. قدمت هرم خفره به سلسله چهارم مصر می‌رسد. هرچند هرم خوفو بزرگ‌ترین هرم در میان هرم‌های سه‌گانه است اما خفره سالم‌ترین شکل هرمی را در میان این سه هرم حفظ کرده‌است و نوک هرم و مجموعه تدفینی آن از همه دیگر هرم‌های دشت جیزه سالم‌تر باقی مانده‌است.

هرم خفره به خوبی هرم خوفو مورد مطالعه قرار نگرفته‌است زیرا شمار اتاق‌های درون آن کمتر است. هرم خفره دو ورودی دارد، یکی ورودی پست‌تر و دیگری ورودی بلندتر و این ورودی‌ها به اتاقی مرکزی می‌رسند که گور سنگی در آن قرار دارد.

در هرم خفره نگارگری یا نگاره‌تراشی انجام نشده‌است. این هرم از یکم ژانویه ۲۰۰۵ پس از یک دوره مرمت ازنو به روی بازدیدکنندگان گشوده شد.

انگلستان

9 / 5 / 1391برچسب:, :: 14:26 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                          

 

هرم بزرگ جیزه (یا هرم خوفو یا خئوپس) در مصر تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان باستان به شمار می‌آید. پندار بر اینست که این هرم آرامگاه فرعون خوفو از دودمان چهارم بوده‌است. از اینرو به این هرم، هرم خوفو هم گفته می‌شود. این هرم در شهر قاهره مصر واقع شده‌است و قدمت آن به ۲۹۰۰ ق.م. می‌رسد. ساخت آن توسط ۱۰۰٫۰۰۰ نفر کارگر در مدت ۲۰ سال به اتمام رسیده‌است.

این هرم که همراه با ده هرم کوچک‌تر در خارج از قاهره - در مصر- قرار دارند، به دستور خوفو یا خئوپس، فرعون سلسله چهارم، ساخته شد. مصریان باستان به زندگی پس از مرگ اعتقاد فراوانی داشتند و این هرم در واقع مکان مقبره و محل زندگی فرعون پس از مرگ او به شمار می‌آمده‌است. از آنجایی که گنجینه فرعون نیز همراه با او در این هرم قرار داده می‌شد، راه ورود به مقبره بسیار پیچیده و تودرتو است و تعداد زیادی از سازندگان و مهندسین آن نیز در راهروهای آن ناپدید شدند. هرم در اصل ۱۴۷ متر ارتفاع داشته‌است که در حال حاضر در اثر فرسایش، به حدود ۱۳۷ متر رسیده‌است. هر ضلع قاعده هرم ۲۳۰ متر طول دارد و در ساخت آن از حدود ۲٬۳۰۰٬۰۰۰ بلوک به وزن متوسط ۲٫۵ تن استفاده شده‌است. تاریخ اتمام این بنای عظیم حدود ۲۶۸۰ قبل از میلاد تخمین زده شده‌است. هرم جیزه تنها بازمانده عجایب هفت گانه‌ باستان است.

انگلستان

8 / 5 / 1391برچسب:, :: 16:28 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                                     

 

مجموعه اهرام جیزه نام مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شده‌است. هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه اهرام جیزه و تنها بازمانده عجایب هفت‌گانه جهان محسوب می‌شود. قدمت اهرام جیزه به سلسله چهارم مصر می‌رسد که نام‌های آنها عبارتند از هرم خوفو، هرم خفره و هرم منکور. که خوفو بزرگترین شان و یکی از عجایب هفت گانه است.

مساحت جیزه در حدود ۸ کیلومتر است. سه هرم اصلی مجموعه عبارتند از هرم خوفو، هرم خفره و هرم منکور. علاوه بر آن چندین هرم کوچکتر، مجسمه ابوالهول و کشتی بزرگ مصری متعلق به ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه واقع شده‌است. برخی از پژوهشگران، تاریخ ساخت اهرام را به بیش از 12 هزار سال پیش نسبت می‌دهند که هنوز منبع موثقی در این مورد یافت نشده‌است.

 

انگلستان

7 / 5 / 1391برچسب:, :: 17:32 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

سلام و درودی دیگر بر شما بازدیدکنندگان عزیز

این هفته در بخش تاریخی و گردشگری به سراغ کشور مصر می رویم و با مناطق گردشگری و چند تا از مشهورترین اهرام آن آشنا می شویم.

مطالبی که این هفته برایتان می گذاریم به این صورت است:

شنبه 7 مردادماه: آشنایی با اهرام جیزه

یک شنبه 8 مردادماه: هرم خوفو

دوشنبه 9 مردادماه: هرم خفرع

سه شنبه 10 مردادماه: هرم منکورع

چهارشنبه 11 مردادماه: مجسمه ابوالهول

پنج شنبه 12 مردادماه: معبد ابوسمبل

شما درباره مصر و اهرام آن چه میدانید؟

این هفته را با ما باشید تا همه چیز را درباره این کشور بدانید و پاسخ بسیاری از پرسش های خود را بگیرید مثلا:

کدام هرم مصر تنها باقیمانده عجایب هفتگانه جهان باستان است؟

مجسمه ابوالهول درون خود چه اسراری دارد؟

چرا هرم منکورع بدون روکش باقی ماند؟

پس این هفته را با ما باشید در

مناطق تاریخی و گردشگری مصر

 

انگلستان

7 / 5 / 1391برچسب:, :: 13:49 :: نويسنده : سران کشور های 1+5
باستان شناسان طی اکتشافات خود موفق به کشف بنایی شدند که در زمان نرون پادشاه رمی به عنوان رستوران گردان برای یادآوری چرخه روز و شب مورد استفاده قرار می گرفته است.
نرون نه تنها یکی از مشهورترین امپراطورهای رم به شمار می رود بلکه احتمال می رود پدر رستورانهای گردان نیز بوده باشد. باستان شناسان به تازگی بازمانده هایی از تالار میهمانی های بزرگ نرون را کشف کرده اند که گردان بوده و با چرخش خود چرخه شب و روز در گردش زمین را برای میهمانان یادآور می شده است.
این اتاق که بخشی از قصر طلایی نرون به شمار می رود منطقه ای وسیع و بزرگ است که در قرن اول میلادی بنا شده و این گونه به نظر می رسد برای سرگرمی مقامات دولتی و میهمانان ویژه ساخته شده است. نرون از امپراطوران رمی است که در سال 37 بعد از میلاد متولد شده و در ولخرجی از شهرت بالایی برخوردار است.
به گفته باستان شناسان این بنا را نمی توان با هیچ یک از بقایای معماری به جا مانده از دوران امپراطوری رم مقایسه کرد. مکان این بنا، ساختار گردان و مراجعی که از زندگی نامه نرون به جا مانده اند نشان می دهد این بنا در دوره امپراطوری وی بنا شده است.
قطر این سالن 16 متر بوده و بر روی ستونی با وسعت 4 متر قرار دارد. نیروی مورد نیاز برای چرخش این سالن نیز به واسطه جریان یافتن آب تامین می شود. وجود این بنا در نوشته های یکی از مورخان باستانی رم که زندگی نامه 12 فرمانروای رمی را به ثبت رسانده نیز مشاهده شده است.
نرون از فرمانروایان ظالم در رم باستان بوده است که میهمانی های مجلل بخشی از زندگی پر زرق و برق وی به شمار می رفته و می تواند از دلایل ساختن این بنای گردان تاریخی به شمار رود

انگلستان

5 / 5 / 1391برچسب:, :: 15:22 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

اخطار آخر فرم عضويت را تا جمعه6 مرداد فرصت داريد پر كنيد.در غير اين صورت از عضويت حذف مي شويد.

براي ملاحضه افرادي كه فرم را نفرستاده اند به ادامه مطلب برويد.

با تشكر آلمان



ادامه مطلب ...
5 / 5 / 1391برچسب:, :: 12:58 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                       

گِلادیاتورها دسته‌ای از جنگجویان حرفه‌ای در روم باستان بودند که با یکدیگر و با حیوانات درنده جنگیده و دست و پنجه نرم می‌کردند تا موجبات تفریح تماشاگران را فراهم آورند. این پیکارها که گاه به مرگ ایشان می‌انجامید در میدانگاه‌های ویژه‌ای در بسیاری از شهرهای امپراتوری روم، برای نمونه کولوسئوم رم، اجرا می‌شد.

واژه گلادیاتور از واژه گلادیوس لاتین آمده. گلادیوس شمشیر کوتاهی بود که لژیونرها و گلادیاتورها بکار می‌بردند. بنابراین معنی لغوی واژه گلادیاتور، «خنجردار» است.

یک گلادیاتور، در جمهوری روم و امپراطوری روم(همان ایتالیای قدیم!)، به مبارز مسلحی گفته می شد که به مبارزات و برخوردهای خشونت آمیز با دیگر گلادیاتورها، حیوانات وحشی و همینطور با جنایتکاران محکوم به مرگ می پرداخت. برخی از گلادیاتورهایی که برای شرکت در نبردهای گلادیاتوری داوطلب می شدند، نه فقط حقوق فردی و اجتماعی خویش، بلکه حتی زندگی خود را با ظاهر شدن در صحنه این نبردها در معرض خطر قرار می دادند. البته اکثر گلادیاتور ها خودشان نمی خواستند که یک گلادیاتور باشند!

اغلب گلادیاتورها، بعنوان برده خوار و خفیف شمرده میشدند، تحت شرایطی دشوار تأدیب می گردیدند، از نظر اجتماعی به حاشیه رانده شده بودند، و تحت تبعیضات نژادی قرار می گرفتند و به مرگ محکوم بودند. با این وجود، صرف نظر از منشاء شکل گیری این شیوه، گلادیاتورها به مخاطبان خویش، نمونه ای از اخلاق رزمی در رم باستان را ارائه می کردند، و نه فقط در زمان انجام نبرد گلادیاتوری، بلکه در حال مرگ نیز مورد ستایش و تحسین مردم قرار داشتند و برایشان الهام بخش بودند. در واقع آنها در فراز و فرود جشن و پایکوبی‌های برقرار شده در روم باستان همواره حضور داشتند و ارزش آنها همانند هنرمندانی بود که هنر خویش را در اشیاء گرانبها متجلی می ساختند و (با وجود رفتار بد و وحشیانه ای که با آنان صورت می گرفت)، در سراسر قلمرو روم، از آنان تجلیل و پاسداشت بعمل می آمد.

 

انگلستان

4 / 5 / 1391برچسب:, :: 14:9 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                        

بنای کلوسئوم رم یا نام اصلی آن آمفی تئاتر رم بنایی است بیضی شکل در مرکز توریستی شهر رم پایتخت ایتالیا. این بنا بزرگ ترین و عظیم ترین اثری است که در تاریخ بزرگ امپراتوری رم به جای مانده است و به رغم خرابی های زیاد هنوز بخش قابل توجهی از آن باقی مانده است. امروزه به جرأت می توان گفت که کلوسئوم بزرگ ترین و مهمترین اثر معماری رومی از دوره گذشته تا به امروز است. ساخت بنای کلوسئوم در سال های 70 یا 72 میلادی شروع شده است. این بنا در زمان امپراتوری واسپاسیان شروع شده و در سال 80 پس از میلاد ساخت آن به پایان رسیده است. این بنا در زمان خود ظرفیت پذیرش در حدود 50 هزار را داشته است. یکی از کاربردهای این بنا برای برگزاری ورزش های دوره ای رومیان که ده ها روز به طول می انجامیده و از جمله برنامه جنگ گلادیاتورها ساخته شده است. همچنین برنامه های شکار حیوانان و برده ها و بسیاری از برنامه های دیگر در این استادیوم بزرگ برگزار می شده است. در دوره جدید این اثر به عنوان مرکز گردشگری ایتالیا و شهر رم شناخته می شده است اما در دوره های پیشین این اثر به دلایل مختلف از جمله زلزله و غارت توسط مردم شهر بخش قابل توجهی از آن به ویرانی گراییده است.

بنای کلوسئوم دارای ۸۰ در ورودی است. واژه کلوسئوم به معنی «جایگاه بزرگ» است نام دیگر آن آمفی تئاتر فلاویوسی است که پسوند امپراتوران وقت ایتالیای است. کولوسئوم به عنوان اولین آمفی تئاتر دائمی و ماندگار ساخته شده در روم، در زمین‌های باتلاقی ما بین تپه‌های اسکوئیلین و کائلین واقع شده بود. در این مجموعه امپراطور روم شاهد فجیع ترین جنایات به شکل کشتار بردگان و مسیحیان بوده‌است نبردهای خونین بر سر مرگ و زندگی گلادیاتورها یکی از سرگرمی‌های روزانه امپراطوران و اشرافیان روم بوده‌است قدمت تاریخی و شکوه و جلال این عمارت از یک سو و کارآمدی آن برای اجرای نمایش و امکان کنترل جمعیت، از سوی دیگر، باعث شد این سالن یکی از بزرگترین بناهای معماری روم باستان به شمار می‌رفت. پلان این مجموعه به شکل بیضی به قطرهای ۱۸۸ و ۱۵۶ متر زیر بنای آن حدود ۶ جریب می‌باشد ارتفاع آن تقریبا به اندازه یک ساختمان۱۵ طبقه می‌رسد (حدود۴۸متر) کف صحنه چوبی است و در زیر آن مجموعه‌ای از اتاقها و گذرگاهها برای عبور حیوانات وحشی و سایر تدارکات لازم جهت راه اندازی و اجرای نمایش قرار گرفته‌است. تعداد ۸۰ دیوار به عنوان تکیه گاه برای طاق‌های گنبدی شکل، گذرگاهها، پلکان و ردیف‌های صندلی، روی صحنه قرار گرفته‌است. لبه بیرونی طاق‌های متوالی باعث اتصال طبقات مختلف و پلکان بین آنها به یکدیگر شده‌است. نمای داخلی کلوسئوم از بالا سه ردیف طاق‌های گنبدی شکل رو در روی ستون‌ها و سر ستون‌ها قرار گرفته‌اند، در ستون‌های طبقه اول سبک معماری دوریک (Doric)، در طبقه دوم سبک ایونیک (Ionic)، و در طبقه سوم سبک قرنتی که نزدیک به سبک کلاسیک یونان بود، به کار رفته‌است.این بنا به دلیل عبور و مرور آسان جمعیت به داخل و خارج میدان یکی از شاهکارهای مهندسی است در بالای این سه طبقه اصلی، طبقه زیرشیروانی شامل ستون‌های مستطیل شکل سبک قرنتی قرار دارد، فضای بین ستون‌ها با ۴۰ عدد پنجره کوچک مستطیل شکل پر شده‌است. در قسمت بالا، دیوارکوب‌ها و بندگاههایی وجود دارد که تیرک‌هایی را که سایه بان‌ها به آنها آویزان است، نگه داشته‌اند. در ساخت عمارت با دقت بسیاری از انواع ترکیبات ساختمانی استفاده شده، برای فونداسیون از بتون و برای ستون‌ها و طاق‌ها از سنگ آهک (تراورتن) استفاده شده، در ستون‌های به کار رفته برای دیوار دو طبقه زیرین، از نوعی سنگ متخلخل به نام توفا استفاده شده‌است. برای طبقات فوقانی و اکثر طاق‌ها از آجر بتونی استفاده شده‌است.

انگلستان

3 / 5 / 1391برچسب:, :: 15:44 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

                 

منطقه توسكانيا در ساحل غربی ايتاليا يکی از جذاب ترين و غنی ترين مناطق اروپا محسوب می شود. كيارا ليبرو، عكاس ايتاليايی در كتابش تحت عنوان « گنجينه های فلورانس و توسكانيا» گنجينه هنری غنی رنسانس و نيز زيبايی های طبيعی اين منطقه را در عكس های منحصربفردی معرفی كرده است.

انگلستان

 

2 / 5 / 1391برچسب:, :: 11:2 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

             

پمپئی شهری باستانی است و در جنوب کشور ایتالیا قرار دارد. این شهر نزدیک به 1700 سال زیر خاکسترهای آتشفشانی مدفون بود.

پمپئی قبل از وقوع آتشفشان به مدت 600 سال بندری با شکوه در امپراتوری روم بود و در دامنه کوه وسوویوس در ناپل قرار داشت. این شهر زیبا، در واقع ییلاق رومیان ثروتمند محسوب می‌شد.

 

 

 

 

 

اطلاعات دقیقی در خصوص شهر تاریخی پمپئی وجود ندارد؛ حتی معنی نام آن نیز مشخص نشده اما آنچه درباره این شهر به اثبات رسیده، قدمت آن است که به قرن هشتم قبل از میلاد می‌رسد.

تابلوهای نقاشی، مجسمه‌های گوناگون، سکه، آینه، قلم و ظروف مختلف از جمله هزاران شیئی بودند که از زیر خاک بیرون آمدند. این اشیا در حال حاضر در موزه شهر ناپل نگهداری می‌شوند.

 

پس از آن که انفجار و فوران آتشفشان فرو نشست، شهر پمپئی در زیر تلی از خاکستر و گدازه، به ضخامت 5/2 تا 3 متر مدفون شده بود. 2 هزار نفر از 20 هزار سکنه شهر در اثر فرو ریختن سقف‌ها و تنفس گازهای سمی جان باختند.

 

 

سحرگاه روز 24 ماه اوت سال 79 میلادی حادثه‌ای به وقوع پیوست که موجب شد داستان زندگی روزمره رومی‌ها برای سالیان دراز محفوظ بماند. در این روز آتشفشان کوه وسوویوس ناگهان فوران کرد. به مدت 3 روز، آسمان تیره و تار شد و خاکستر آتشفشانی و گدازه بر شهر محکوم به نابودی فرو ریخت.

 

انگلستان

در سال 1748 میلادی کشاورزی که مشغول کندن زمین بود، چند مجسمه در خاک یافت. این کشف منجر به یافتن شهری شد که به کلی در خاکستر مدفون شده بود. به این ترتیب، اطلاعات قابل توجهی راجع به این شهر رومی که در اوج شکوفایی بود، به دست آمد.

1 / 5 / 1391برچسب:, :: 15:55 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

درود بر همه ی شما بازدیدکنندگان عزیز!

همانطور که میدانید بخش های تازه ای در وبلاگ ساخته شد و مدیریت بخش « تاریخی و گردشگری » بر عهده ی من (انگلستان) است.

هر هفته در این بخش از تاریخ و مناطق تفریحی ـ گردشگری یک کشور برایتان مطلب می گذاریم.

شما می توانید کشوری که هر هفته می خواهیم درباره اش مطلب بگذاریم را انتخاب کنید؛ فقط کافی است که آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

انگلستان

 

 

30 / 4 / 1391برچسب:, :: 10:46 :: نويسنده : سران کشور های 1+5

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آريا1+5 و آدرس 51aria.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

با سپاس فراوان سران کشورهای۱+۵





نويسندگان